معرفی بلندگوی لاین آری سری HX5  از برند TOA
لاین اری چیست و کجا کاربرد دارد؟

مهندسین صدا از اواخر دهه 80 میلادی برای حل مشکلات  صدا رسانی محل های وسیع  از آرایههای بلندگوها که زیر یکدیگر نصب میشدند و در دو طرف صحنه قرار میگرفتند استفاده کردند. اساس سیستمهای Line Array( لاین اری) بر صدا رسانی متمرکز استوار است. در این روش زاویه قرار گرفتن بلندگوها در آرایه با توجه به ابعاد سالن و نحوه قرارگرفتن شنودگان تنظیم میشود. در طول این سالها کمپانیهای گوناگون به ساخت و تولید بلندگوهای( Line Array ) لاین اری اقدام کرده اند و این تکنولوژی دائما در حال رشد و توسعه میباشد.

لاین اری کمپانی توا سری  HX-5 صدای مورد نیاز یک سالن همایش چند منظوره را تامین می کند. بلندگوی لاین اری سری HX-5 با دو رنگ سفید و مشکی و با با کیفیت بالا، طیف گسترده ای از مکان های گوناگون را پوشش می دهد. لاین اری توا مناسب برای فضاهای متوسط و آکوستیک مناسب ندارند طراحی شده است.همچنین زوایای پرتاب صدا در زاویه های 15 - 30 - 45 و 60 درجه می باشد.

لاین آری HX-5 مناسب برای  سیستم صوتی تالارها، سیستم صوت سالن های چندمنظوره، سیستم صوت همایش ها، سیستم صوت آمفی تاترها، سیستم صوت سالن های اجراهای زنده و ... می باشد.

مشخصات فنی:

لاین اری پسیو HX-5 از نوع 2-way  و به صورت یک پارچه (compact) می باشد. در واقع هر ست لاین اری از چهار بلندگو تشکیل شده است، که می توان آنها را به صورت جداگانه برای بهینه سازی زاویه صدا تنظیم کرد. هر بلندگو دارای ووفر 5 اینچی و سه توییتر 1 اینچی می باشد.  در واقع هر ست لاین ارین HX-5 دارای  4 عدد ووفر و 12 عدد توییترمی باشد. توان مورد نیاز برای راه اندازی 600 وات در 8 اهم می باشد.

 از دیگر مزایای این لاین اری می توان به نصب همزمان 2 ست باهم می باشد. یعنی 8 عدد بلندگو در هر کلاستر (cluster). 

برای تکمیل  فرکانس های صدا می بایست  صدای زیر (low rang)  از ساب ووفر پسیو مدل       FB-120  استفاده کرد.زیرا  بلندگوهای HX-5  تنها صدای بم  (High & mid rang) را پوشش می دهند. 

بلندگوی لاین آری HX-5 در دو سری عادی و ضد آب تولید می شود. 

 امکان نصب های متنوع بلندگوی لاین آری سری HX-5
  • امکان نصب ساب ووفر به صورت هوایی ( ساب ووفر بالا و بلندگو لاین اری پایین آن)
  • امکان نصب ساب ووفر به صورت زمینی (بلندگو لاین اری هوایی و ساب ووفر زمینی)
  • امکان نصب بلندگو لاین اری بر روی دیوار
  • امکان نصب بلندگو لاین اری بر پایه
لاین اری TOA
لاین اری TOA
#سیستم_لاین_اری#بلندگو_لاین_اری#باند_لاین_اری#لاین_اری_توا#ست_لاین_اری_توا#اسپیکر_لاین_اری#لاین_اری_پسیو#سیستم_صوتی_سالن#سیستم_صوتی_آمفی_تئاتر#سیستم_صوتی_تالار#سیستم_صوت_سالن#سیستم_صوت_همایش#سیستم_صوت_آمفی_تئاتر#