سیستم صوتی کافه ، رستوران و تالار (Cafe and restaurant  audio system)

در سال های نه چندان دور، رستوران ها مکانی برای رفع گرسنگی بودند و کیفیت غذا مزیت رقابتی آنها شناخته می شد. با گذشت زمان، رستوران ها مکانی فارغ از غذا خوردن برای مشتریان به حساب می آیند. اکنون مشتریان انتظار دارند در محیطی دلنشین و زیبا غذا میل کنند. همچنین توقع صدای شفاف و تمیز از سیستم صوتی دارند.در ادامه به سیتم صوت رستوران ها ، کافه ها و تلار ها می پردازیم زیرا این سه محیط خواص و ویژگی های یکسانی دارند که می توان از سیستم صوت های مشابهی در آنها استفاده کرد.

چرا باید از سیستم صوتی با کیفیت استفاده کنیم؟ 

سیستم صوت کافه و رستوران   اهمیت ویژه ای دارد. سیستم صوتی با کیفیت، فضایی جذاب برای حضور مشتریان فراهم کرده و نتیجه مستقیم این امر افزایش محبوبیت رستوران ها خواهد شد.

در بسیاری از کافه و رستوران ها شاهد کیفیت نامطلوب سیستم صوتی آن هستیم. بعضا در قسمت هایی از کافه یا رستوران صدایی شنیده نمی شود و در قسمت هایی آنقدر صدا بلند می شود که باعث آزار گوش ها می شود. اما راه حل چیست و چه کارهایی می توان انجام داد؟

هلدینگ شیدکو برای هر فضایی می تواند به شما راه کار سیستم صوت کافه و رستوران ارائه دهد. این راه کار ها با توجه به فضای محیطی و نوع کاربری با برنامه های آکوستیکی مطابق با استانداردهای جهانی صورت می گیرد. 

برای طراحی سیستم صوتی مناسب در کافه و رستوران ها باید به نکات زیر توجه کرد:

1- بهره گیری از اسپیکرهای کوچک با توجه به فضا:

از آنجا که هدف سیستم صوتی در رستوران ها فراهم کردن موسیقی زمینه است، استفاده از اسپیکرهای کوچک و با کیفیت بهترین راه برای رسیدن به این هدف است.

2- صدای یکنواخت:

صدا باید به گونه ای تنظیم شود که سطح آن در تمامی فضاهای رستوران ها یکسان باشد. در نتیجه صدای بلند در قسمتی خاص باعث آزار مشتریان نشود. 

3- زون بندی مناسب:

با توجه به کاربردهای متفاوت در هر بخش رستوران  (مثلا دیدن برنامه تلویزیونی ، اجرای زنده و ...)، باید زون بندی مناسب به گونه ای انجام شود که امکان تنظیم صدای هر بخش با توجه به نیازهای آن فراهم باشد.

ما در هلدینگ شیدکو یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم. یک برند تخصصی صدا در زمینه سیستم صوت کافه ها و سیستم صوت رستوران ها یا به زبان دیگر سیستم صدا برای کافه رستوران ها . برند TOA یک شرکت ژاپنی با قدمت بیش از 90 سال در حوزه صدای حرفه ای می باشد. هلدینگ شیدکو نماینده رسمی این برند خوشنام در ایران می باشد.

آیا نیاز شما بیش از موسیقی زمینه در محل کار خود می باشد؟

از صدا رسانی عمومی ساده گرفته تا پروژه های صوتی بسیار پیچیده برند توآ به شما کمک می کند تا آسوده خاطر باشید. تجهیزات سیستم صوتی TOA دارای استانداردهای بین المللی و قابل اعتماد هستند. در شرکت TOA موسیقی، چیزی فراتر از آن است. شفافیت صدای سیستم صوتی برند TOA همانند کرسیتال می باشد(صدای کریستالی یک عبارت مرسوم در علم صدابرداری می باشد). برند توآ طیف وسیعی از تجهیزات سیستم صوت را با کیفیت صدای فوق العاده ارائه می دهد. برند TOA راه کارهای صوتی گوناگونی پیشنهاد می دهد. از سیستم صوتی برای ابعاد کوچک و متوسط ( سیستم صوت کافه، سیستم صوت کافی شاپ و سیستم صوت کافه رستوران ) تا ابعاد بزرگ تر (سیستم رستوران های بزرگ، سیستم صوت فست فوود های وسیع و ...)

ویژگی محصولات برند TOA

• طراحی تخصصی محصولات
• طیف وسیعی از محصولات صوتی
• تولید محصولات قابل اعتماد

در اینجا سیستم صوتی کافی شاپ ها و سیستم صوتی رستوران ها را بر اساس فضا و زون بندی تقسیم می کنیم.


⦁ فضای متوسط (چند زون و تک زون)
⦁ فضای کوچک (تک زون)

 

سیستم صوتی رستوران های بزرگ - برای ابعاد بزرگ با قابلیت زون بندی
Restaurant - BGM / Large Scale Multi Zone


یکی از دغدغه های رستوران های بزرگ امکان پخش موسیقی های مختلف در فضاهای گوناگون رستوران می باشد. برای مثال قسمت VIP تمایل به پخش موسیقی کلاسیک دارد ولی فضای تراس نیاز به پخش موسیقی پاپ دارد. برای حل این مشکل ما به شما دستگاه ماتریس میکسر مدل MA-725F از برند TOA پیشنهاد می کنیم. این دستگاه قابلیت پخش و کنترل حجم موسیقی در چهار منطقه مختلف را دارد. برای اسپیکرهای رستوران سری F از برند TOA را توصیه می کنیم. بلندگوهای سری F از برند TOA در دو مدل بلندگوهای سقفی و بلندگو دکوراتیو طراحی شده اند. بلندگوهای دکوراتیو سری F در دو نسخه indoor و outdoor (ضدا آب) می باشند. از مزیت سری F می توان به کیفیت بالا و انتقال صدا گسترده اشاره کرد. برای باند رستوران سری F از برند TOA یک گزینه مناسب می باشد.

سیستم صوتی رستوران های کوچک - تک زون
Café / Bar
BGM Small Single Zone

 

سطح موسیقی پس زمینه در کافه ناچیز می باشد و همانند سطح موسیقی اجرای زنده غالب نیست. مهم ترین عامل در سیستم صوتی رستوران قابل درک بودن موسیقی برای تبدیل شدن محیط به یک فضای دلپذیر است. پخش موسیقی در کافه مانند نمک در سوپ می باشد. نباید بتوانید طعم آن را بچشید، اما اگر اینطور نبود، متوجه آن خواهید شد.
بهترین راه کار صوتی مناسب برای پروژه های کوچک مانند سیستم صوتی کافه
میکسر آمپلی فایر دیجیتال مدل A-5012 برند TOA و سیستم بلندگوی (ساب و ست لایت) BS-301 می باشد. این پکیچ شامل یک ساب ووفر و چهار بلندگوی کوچک، که می تواند به طور هماهنگ در کافه استفاده شوند. برای خرید اسپیکر کافه سری BS از برند TOA یک گزینه اقتصادی و مناسب می باشد.

اشتباهات رایج در خرید سیستم صوت کافه و رستوران ها


برای خرید محصولات صوتی رستوران فقط قیمت سیستم صوتی رستوران یا قیمت سیستم صوتی کافی شاپ کافی نیست. برای سیستم صوتی رستوران خرید باند رستوران مهم می باشد ولی می بایست به مواردی زیادی دقت کرد. موارد زیر به دفعات زیاد در رستوران های تهران و شهرستان دیده شده است.
به شما پیشنهاد می کنیم به آگاهی به موارد زیر اقدام به خرید تجهیزات صوتی کنید.

 

  1.  متاسفانه شاهد نصب سیستم صوتی رستوران با ارتفاع سقف بالای 6 متر با اسپیکر دکوراتیو کوچک هستیم. (که اصطلاحا به آن باند رستورانی می گویند.) نتیجه نصب همچنین اسپیکری منجر به بالا بردن سطح صدا ، فیدبک ، از کار افتادن اسپیکر و ... می شود. نتیجه آن دلسرد شدن و تعمیرات اسپیکرها یا حتی تعویض اسپیکرها می شود.

  2. مورد بعدی می توان به نصب اسپیکر مناسب فضای بسته (indoor) در فضای بیرونی است و در مواقع بارندگی و برف روی باند پلاستیک می کشند !!! متاسفانه این نصب ها در رستوران های لوکس تهران دیده شده است. دلیل این اتفاق رو می توان عدم مشاوره کارفرما برای طراحی سیستم صوت یا مشاوره غلط فروشندگان صوتی برداشت کرد. برای سیستم صوتی تراس یا سیستم صوتی فضای بیرونی حتما و حتما از اسپیکر فضای باز یا outdoor استفاده کنید. این اسپیکرها در مقابل باراندگی و رطوبت مقاوم هستند و دارای IP می باشند. برای اسپیکر دکوراتیو فضای باز پیشنهاد ما مدل Shadow 105T از برندFBT می باشد. (برای اطلاعت بیشتر به صفحه معرفی shadow در قسمت محصولات مراجعه فرمایید).

  3. برای فضای بسته اگر باند سقفی یا بلندگو سقفی برای سیستم کافی شاپ مد نظر دارید حتما اطلاع داشته باشید که اسپیکرهای سقفی در دو نوع سیستم پیججینگ (توان کمتر یا به اصطلاح اطلاع رسانی) و سیستم پخش موزیک (توان و کیفیت بیشتر، مناسب برای پخش موسیقی) می باشد. حتما توجه داشته باشید که متناسب به نیازتان خریداری کنید. معمولا برای سیستم صوت کافه از اسپیکر سقفی استفاده می شود. اسپیکر سقفی از نظر ظاهری در دو مدل دایره ای و مربعی ساخته می شوند. همچنین اسپیکر سقفی از نظر مشخصات فنی در مدل های اسپیکرهای سقفی فول رنج، اسپیکرهای سقفی کوآکسیال و ... طراحی می شوند. توان اسپیکرهای سقفی اطلاع رسانی حدود 3- 10 وات و اسپیکرهای سقفی پخش موسیقی از 10- 100 وات می باشد. اسپیکرهای سقفی سری Business Music از برند RCF یک گزینه مناسب می باشد. (برای اطلاعت بیشتر به صفحه محصولات مراجعه فرمایید). برای فضاهای بزرگتر مانند سیستم صوتی کافه رستوران ها از ساب ووفر سقفی نیز استفاده می کنند. بلندگو ساب ووفر سقفی به تنهایی قابل استفاده نیست و حتما در کنار بلندگو سقفی یا بلندگو دکوراتیو استفاده می شود.

  4. اگر اجرای زنده موسیقی یا پخش موزیک به صورت دی جی در رستوران دارید حتما به شما پیشنهاد می کنیم از بلندگو دکوراتیو کوچک استفاده نکنید. اسپیکر دکوراتیو کوچک معمولا از سایز 3 اینچ تا 5 اینچ می باشند.پیشنهاد با به شما استفاده از اسپیکر پوینت 6 تا 10 اینچ می باشد. توجه داشته باشید اسپیکر 12 و 15 اینچ در فضای بسته با ارتفاع سقف کمتر از4 متر پیشنهاد نمی دهیم. باندهای 12 و 15 اینچ مناسب برای سیستم صوت تالار یا سیستم اجرای زنده در فضای باز یا فضای بسته با ارتفاع سقف بلای 4 متر می باشد.

  5. نصب بلندگو دکوراتیو از مواردی می باشد که غالبا به آن اهمیت داده نمی شود.جهت اسپیکر دکوراتیو می بایست با دیوار زایه 20 درجه ( و بیشتر) و به سمت میزها باشد. در خیلی از رستوران ها زاویه پرتاب صدا به صورت 90 درجه بوده و صدای اسپیکر به میزهای اطراف نمی رشد. اسپیکرهای دکوراتیو ( یا باند رستورانی ) دارای نصب های گوناگون بر روی دیوار دارند. مشخصات ظاهری اسپیکر دیواری ( یا باند رستورانی ) سایز 3 اینچ ، 4 اینچ 5 اینچ ، 6 اینچ و 8 اینچ می باشند. اسپیکرهای دکوراتیو ( یا باند رستورانی ) از نظر مشخصات فنی پسیو(دو نوع اهمی و ولتی) و اکتیو می باشند. برای خرید اسپیکر برای کافه، ما به شما اسپیکرهای دکوراتیو سری Project و Archon از برند FBT ، اسپیکر های دکوراتیو DM و MQ از برند RCF و اسپیکرهای دکوراتیو BS و F از برند TOA می باشد.
آیا کافه دارید و در حال بررسی سیستم صوتی کافی شاپ هستید؟


هلدینگ شیدکو می تواند در هر فضایی به شما راه کار صوتی ارائه دهد. از فضاهای بزرگ مانند سیستم صوتی رستوران، سیستم صوتی کافه رستوران و ... تا سیستم صوتی کافه، سیستم صوتی کافی شاپ و ... ما کنار شما هستیم. برای اطلاع از قیمت سیستم صوتی کافه رستوران کافی است با ما تماس بگیرید.

 

#خرید اسپیکر برای کافه #قیمت سیستم صوتی کافی شاپ#قیمت سیستم صوتی رستوران#سیستم صوتی کافی شاپ#سیستم صوتی رستوران#سیستم صوتی کافه رستوران#اسپیکر کافی شاپ#اسپیکر رستوران#اسپیکر دکوراتیو#آمپلی فایر رستوران#بهترین اسپیکر دیواری#اسپیکر سالنی#باند دکوراتیودیواری#اسپیکر دیواری#بهترین اسپیکر دیواری#اسپیکر رستورانی#باند دیواری توکارقیمت #باند دیواری#اسپیکر دیواری کوچک

راهکار های صوتی کافه و رستوران  در داخل کشور

سیستم صوتی رستوران نانوچی تهران ( واقع در خیابان پاسداران )
راهکار سیستم صوتی :

استفاده از بلندگوی سقفی PL60 از برند rcf ایتالیا

ویژگی محصول :

بلندگوی سقفی PL60 با توان 10 وات و با قدرت 107 دسی بل  یکی از بهترین بلندگوهای سقفی برای  سیستم پیجینگ و موسیقی زمینه  می باشد.

 

سیستم صوتی رستوران امیر شاهان رویان (استان مازندران)
راهکار سیستم صوتی :

استفاده از بلندگوی (ست)  EVOX 12A  از برند rcf  ایتالیا و بلندگوهای مانیتور مدل  X-PRO 15A  از برند fbt ایتالیا

ویژگی محصول :

ست EVOX 12A  از یک عدد بلندگوی 8 اینچ + یک عدد ساب 15 اینچ + یک میله اتصال تشکیل شده است.

این ست به عنوان Active 2-way Array  شناخته می شود.

سیستم صوتی رستوران باب البحر تهران ( واقع در مجموعه رستوران های بام لند )
توضیحات بیشتر:

نیازمند سیستم صوتی برای سه قسمت ورودی، فضای داخلی رستوران و فضای بیرونی رستوران

 

راه کار سیستم صوتی:

استفاده از بلندگوهای Shadow 105T از برند fbt ایتالیا (فضای درونی رستوران)

ویژگی محصول:

سری shadow از 3 لایه پوششی تشکیل شده و مقاوم در برابر باران و آب هوای مرطوب است (IP 55) . بلندگو Shadow 105T  با توان 120 وات یکی از بهترین گزینه ها برای سیستم صوتی رستوران ها می باشد. این بلندگو 5 اینچ قابلیت استفاده در فضای درونی به عنوان بلندگو دکوراتیو را دارد.

استفاده از بلندگوی سقفی PL60 از برند rcf ایتالیا و استفاده از میکسر دیجیتال M18 از برند rcf ایتالیا بهمراه آمپلی فایر مدل Quattrocanali1204 از برند Powersoft ایتالیا

 

سیستم صوتی رستوران و مجوعه فرهنگی بام لند شهر تهران
راهکار سیستم صوتی :

استفاده از بلندگوهای Art 3 از برند rcf ایتالیا

ویژگی محصول:

بلندگوهای سری Art 3 دارای مدل های گوناگون (10 اینچ ،12 اینچ ، 15 اینچ ) بوده و قابلیت استفاده در مکان های گوناگون مانند سیستم صوتی رستوران و ... می باشد.

 

سیستم صوتی  فودکورت شهر فرش در شهر تهران
توضیحات بیشتر:

استفاده از بلندگوهای Art 3 از برند rcf ایتالیا

ویژگی محصول:

بلندگوهای سری Art 3 دارای مدل های گوناگون (10 اینچ ،12 اینچ ، 15 اینچ ) بوده و قابلیت استفاده در مکان های گوناگون مانند سیستم صوتی رستوران و ... می باشد.

 

سیستم صوتی رستوران کانکریت شهر لواسان
راهکار سیستم صوتی :

استفاده از بلندگوهای Shadow 105T از برند fbt ایتالیا به همراه آمپلی فایر مدل Quattrocanali1204از برند Powersoft ایتالیا

 

سیستم صوتی رستوران ربلان شهر تهران ( منطقه 1)
راهکار سیستم صوتی :

راه کار سیستم صوتی: استفاده از بلندگوهای Shadow 105T از برند fbt ایتالیا به همراه آمپلی فایر مدل  Quattrocanali1204 از برند Powersoft ایتالیا

رستوران کلومه
رستوران کلومه

سیستم صوتی رستوران  کولمه شهر رشت
راهکار سیستم صوتی :

استفاده از بلندگوهای Acustics از برند rcf ایتالیا 

راهکار های صوتی کافه و رستوران در کشور های خارجی

رستوران Seawalk نیویورک
رستوران Seawalk نیویورک

سیستم صوتی رستوران Seawalk  نیویورک
راهکار سیستم صوتی :

استفاده از بلندگوی دکوراتیو J5 سفید و ساب CLA 208 SA  از برند fbt ایتالیا

ویژگی محصول:

سری J با ابعاد 5 و 8 اینچ یکی از گزینه های مناسب برای سیستم صوتی رستوران ها می باشد. همچنین این بلندگوهای دکوراتیو در 2 رنگ سفید و مشکی ساخته می شوند.

 

سیستم صوتی رستوران هتل Valentín کادیز (کشور اسپانیا)
سیستم صوتی رستوران هتل Valentín کادیز (کشور اسپانیا)

سیستم صوتی رستوران هتل Valentín کادیز (کشور اسپانیا)
راهکار سیستم صوتی :

استفاده از بلندگوهای فضای بیرونی (out door) از سری Shadow مدل Shadow 105T از برند fbt  ایتالیا

ویژگی محصول:

سری shadow از 3 لایه پوششی تشکیل شده و مقاوم در برابر باران و آب هوای مرطوب است (IP 55).Shadow 105T با توان 120 وات یکی از بهترین گزینه ها برای سیستم صوتی رستوران فضای باز، سیستم صوتی روف گاردن و هرمکانی که نیازمند سیستم صوتی با کیفیت در فضای باز است.

سیستم صوتی رستوران در آمریکا (Fortina Brookly,Christian Petroni,New York)
سیستم صوتی رستوران در آمریکا (Fortina Brookly,Christian Petroni,New York)

سیستم صوتی رستوران در آمریکا
(Fortina Brookly,Christian Petroni,New York)
راهکار سیستم صوتی :

استفاده از بلندگوهای سری نصبی Archon و ساب ووفر از مدل Mitus مدل های  Archon 108 ، Archon 106  و Mitus 118Sa از برند fbt ایتالیا

 

سیستم صوتی کافه رستوران Tonic Bar in Times Square شهر نیویورک در کشور آمریکا
سیستم صوتی کافه رستوران Tonic Bar in Times Square شهر نیویورک در کشور آمریکا

سیستم صوتی کافه رستوران  Tonic Bar in Times Square
شهر نیویورک در کشور آمریکا
راهکار سیستم صوتی :

استفاده از بلندگوهای سری نصبی H و C از برند rcf ایتالیا