میکروفون پادکست
یک میکروفون خوب برای پادکست چه ویژگی هایی دارد
 قسمت اول

اگر تصمیم گرفته‌اید در ساخت پادکست فعالیت انجام دهید و به سرعت زمینه بازاریابی خود را با پیشرفت روبرو کنید، اولین قدم تهیه یک میکروفن خوب مناسب است. اما اگر نمی‌دانید بهترین میکروفن برای پادکست چیست بهتر است که در ادامه این مطلب همراه ما باشید. علاوه بر داشتن محتوای خوب و متن عالی به تجهیزات دیگری برای ساخت پادکست نیاز است. در واقع کلید اصلی ساخت پادکست ایده‌آل انتخاب میکروفن مناسب است. در غیر این صورت ممکن است پادکست شما کیفیت مناسب نداشته باشد و در دل مخاطب جایگاه خاصی ایجاد نکند.

امروزه ساخت پادکست به عنوان یک روش بازاریابی محبوب شناخته می‌شود. البته در گذشته تا به کنون، تنها راه‌حل برای تعامل و برقراری ارتباط به اشتراک گذاشتن دانش کسب بوده است. تنها روش برقراری ارتباط تغییر پیدا کرده. اگر فکر می‌کنید به ساخت پادکست علاقه دارید. اما نمی‌دانید چگونه این روش را شروع کنید و به نتیجه ایده‌آل برسید، تنها لازم است توصیه‌های گفته شده در این مقاله را برای تهیه بهترین میکروفن برای پادکست جدی بگیرید. 

در ساخت پادکست داشتن صدای حرفه‌ای با محتوا عالی موفقیت را بیشتر می‌کند. اما زمانی که محتوا و صدا کیفیت خوبی نداشته باشد، مطمئنا صدای نامناسبی به گوش مخاطب می‌رسد. در واقع تنها راه موفقیت در ساخت پادکست داشتن میکروفن مناسب است. در واقع یک میکروفون خوب و با کیفیت بالا موجب می‌شود که کیفیت کار شما هم ارتقا پیدا و توجه مخاطبان را به پادکست جلب کند.

نکات کلیدی برای انتخاب بهترین میکروفن برای پادکست

قبل از این که تصمیم خود را برای انتخاب میکروفن مناسب برای پادکست بگیرید، به این نکته توجه کنید که از میکروفن چه توقع‌هایی دارید. در ادامه به ویژگی‌هایی که از نظر مخاطبان برای خرید بهترین میکروفن مناسب برای پادکست اهمیت پیدا می‌کند، می‌پردازیم.

طراحی و ظاهر همه میکروفن‌ باید به گونه‌ای باشد که هنگام کار کردن با آن احساس راحتی داشته باشید.

یکی از ویژگی‌های مهم بهترین میکروفن برای پادکست طراحی و ظاهر آن است. ظاهر میکروفن باید به گونه‌ای طراحی شود که هنگام ساخت پادکست نحوه کار کردن با آن راحت باشد. بنابراین برای در نظر گرفتن طراحی و ظاهر پادکست باید به این فکر کنید که میکروفن را در چه جهتی قرار است تعبیه کنید. آیا میکروفن را می‌خواهید بر روی میز قرار دهید یا آن را روی استند میکروفن می‌گذارید. آیا دوست دارید میکروفن جلوی شما قرار گیرد یا در کنار شما؟ تمام این سوالات مربوط به ظاهر میکروفن می‌شود. بنابراین با توجه شرایط خود طراحی مناسب میکروفن خود را مشخص کنید.

میکروفن با الگوی یک جهته لازم دارید  یا چند جهته؟

میکروفن‌ها از نظر ساختاری به صورت یک یا چند جهته طراحی و تولید می‌شوند. کدام نوع میکروفن‌ها الگو خاصی برای دریافت صدا دارند. بنابراین باید مشخص کنید کدام مدل در صدای ضبط شده برای پادکست شما تاثیر بهتری می‌گذارد.

میکروفن‌های کاردیود صدا را از جلو و کمی ضعیف‌تر از اطراف ضبط می‌کنند. اما میکروفن‌های چند وجهی صدا را از تمام جهات دریافت می‌کنند که ممکن است فیدبک‌‌های مختلفی هم از اطراف محیط ضبط شود. میکروفن‌های چند الگوی هم الگوهای متفاوتی دارند که شما می‌توانید انتخاب کنید، میکروفن به صورت کاردیود یا چند وجهی صدای شما را دریافت کند. با توجه به مدل‌های مختلف می‌توانید نحوه ضبط صدا با میکروفن خود را مشخص کنید و بهترین میکروفن برای پادکست انتخاب نمایید. معمولاً بهترین میکروفن برای پادکست مدل کاردیود است که تنها صدا را از قسمت جلوی دریافت می‌کند.

برای انتخاب میکروفن حتماً به عمق بیت توجه کنید.

بیت چیست؟ عمق بیت تعداد بیت‌های موجود در یک نمونه صوتی را مشخص می‌کند. برای مثال، سی‌دی‌ها دارای عمق ۱۶ بیتی هستند. درحالی که دی‌وی‌دی‌ها از عمق ۲۴ بیتی برخوردار می باشند که این ویژگی بر روی بلندی یا نرمی صدا تاثیرگذار است. برای ساخت پادکست و ضبط صدا معمولاً میکروفن‌هایی انتخاب می‌شود که حداقل کیفیت ۱۶ بیتی را برای ضبط صدا داشته باشند.

در مقاله بعدی به دیگر ویژگی های یک میکروفن حرفه ای برای پادکست می پردازیم.هلدینگ شیدکو وارد کننده تجهیزات حرفه ای صدا ، نور و تصور.