برنامه ریزی ارتقا سیستم صوتی اماکن مذهبی

آنچه در این مقاله می خوانید ، ادامه مقاله تحول در سیستم صوت اماکن مذهبی می باشد، برای درک بهتر این مطالب پیشنهاد می شود ابتدا مقاله قبل خوانده شود.

شاید شما برای یک ارتقا چشمگیر همانند این برنامه ریزی می کنید باید بدانید که این کار، کار آسانی نیست. ما برای 6 ماه قبل از سفارش هر وسیله ای برنامه ریزی کردیم.

شروع ارتقاء:

سیستم موجود خود را با جزییات کامل مستند کنید. سیستم موجود میبایست تمام کابل کشی های ها موجود را  در یک سند کامل نشان دهد. این مرحله حساس بسیار مهم است. زیرا که شما باید اطمینان حاصل کنید که سیستم جدید قابلیت هایی که تا اکنون داشتید به علاوه ی قابلیت های جدید مورد نیازتان را نیز دارد.

شما نمی توانید این کار را پیش ببرید مگر این که همه چیز را بنویسید و چند بار چک کنید. اگر کابل کشی ها را مستند نکنید شانس اینکه آن را در rack بهتر و تمیزتر مشاهده کنید را از دست می دهید. برای بهبود و پیشرفت مسیرهای سیگنال و داشتن مستندات لازم شما نیاز دارید که آن ها را دوباره بسازید.

 

بنابراین برنامه ریزی شما با ترسیم سیستم شما به شکل امروز شروع می شود. بعد از تعیین مسیرهای کابل کشی، نیاز دارید مسیر های سیگنال را هم مستند کنید. چه تفاوتی وجود دارد؟ مسیرهای سیگنال در نظر می گیرند که کدام سیگنال از چه منبعی به چه مقصدی و چگونه می رود. آیا از طریق ماتریکس یا از طریق PATCH BAY (آنالوگ یا دیجیتال) در سیتم شما عبور می کند؟

 

مسیریابی کابل در واقع نمودار کابل فعلی است. در یک سیتم آنالوگ، کابل ها معمولا با مسیر سیگنال یکسان می شوند. ( یک یا دو سیگنال برای کابل). در یک سیستم دیجیتال، یک کابل ممکن است هزاران سیگنال را به مقصد های مختلف برساند. وقتی دارید این کار را انجام می دهید، زمان بگذارید و همه ی کابل های موجود و مقصد هایشان را نام گذاری کنید. این کار برای آینده بسیار مفید است. نهایتاٌ مشخص کنید کدام دستگاه در تنظیم جدید استفاده خواهد شد شد و کدامیک حذف خواهد شد.

مرحله اول:

نیازهای سیستم جدیدتان را مستند کنید. این شانس شماست که به دقت ارزیابی کنید که چه عملکرد هایی را می خواهید نگه دارید و کدام ها را دوست دارید حذف کنید. ابتدا، اسناد شما تنها الزامات مسیر یابی سیگنال را منعکس می کند. چند ورودی دارد؟ تعداد خروجی ها چند عدد هست؟ چند سیگنال روی هر خروجی و چند سیگنال روی هر ورودی قرار دارد؟ شما می توانید تعیین کنید که مسیریابی به صورت داخلی در سیستم دیجیتال شما در کجا و در کدام جز اتاق اتفاق می افتد.

مرحله دوم:

قبل و بعد را با هم مقایسه کنید، این مرحله است که شما باید هر فرضیه ای در طراحی سیستم را به چالش بکشید. گرفتار این جمله که " ما همیشه به این صورت انجام می دادیم." نشوید. این فکر ممکن است شما را از گرفتن تصمیم درست برای پیشرفت کار و رشد در آینده بازدارد.

 

به طور مثال: در سیستم قدیم ما، اگررهبرعبادت تصمیم داشت بند(گروه موسیقی) را از سمت چپ صحنه به سمت راست انتقال دهد، ما دوباره از طریق تغییر مسیریابی پروتکل دانته با استفاده از کنترل گر دانته، سیگنال ها را به سمت میکسر مسیریابی می کردیم. این کار معمولا یک بعد از ظهر زمان می برد، که همه چیز را به پیکربندی جدید مسیریابی کنیم. ما اغلب آن مسسیر را در سیستم جدید استفاده می کنیم اما بعد متوجه شدیم که می توانیم همه ی منبع های دانته از طریق نرم افزارASPEN مسیریابی کرد.

سپس آن ها را بدون هیچ گونه لمس شبکه دانته به Dante bus میکس یا دوباره مسیریابی کرد. نرم افزار اجازه مسیریابی جدید را داد. با سیستم جدید، ما می توانیم کل صحنه را به هر ورودی روی میکسر دوباره مسیریابی کنیم. همه ی بازسازی های مسیر را در کمتر از یک دقیقه انجام دهیم. کاملا دیجیتال شدن یعنی بازنگری در نحوه مشاهده سیستم.

قدم چهارم:

از شر تجهیزات صوتی  قدیمی و تکراری خلاص شوید. وقتی کاملا دیجیتال می شوید، میکسر صدا شما  امکان پردازش سیگنال، لیمیتیشن و اکوالیزشن انجام می دهد. من افراد زیادی در زمینه موسیقی و صدا می شناسم که preamp و کمپرسورها و EQ های قدیمیشان را خیلی دوست دارند.

اگر تجهیزات جدید دیجیتال، آن قابلیت ها را داشتند از آن ها استفاده کنید و تجهیزات قدیمی را کنار بگذارید. حتی به یک کلیسا که به آن ها احتیاج دارد اهدا کنید. اما سیستم خود را با عملکردهای اضافی پیچیده نکنید. ما تجهیزات زیادی را ارتقاء دادیم و همه را از دست دادیم. آمپلی فایر ها، بلندگوها، میکسر صدا، میکروفن بی سیم و ... را نگه داشتیم. ما میکسر صدا قبلی، دو فرستنده  IFB، میکروفن بی‌سیم قدیمی، برخی از رابط‌های قدیمی کامپیوتر و تعداد زیادی کابل کشی را حذف کردیم.

سندی که سیستم جدید شما را مشخص می کند باید کامل باشد. در یک سیستم کاملا دیجیتال، شما با ماتریس های ورودی به خروجی سر و کار خواهید داشت. داشتن این موارد با دقت در یک در دو نسخه  هم نسخه های الکترونیکی و هم نسخه های چاپی - به شما کمک می کند از تداخل مسیریابی جلوگیری کنید.

قدم نهایی:

اجرای خود را با دقت برنامه ریزی کنید. سعی کنید زمان لازم برای هر مرحله را تخمین بزنید. بهطور مثال، ما از اولین بعدازظهر برای خراب کردن غرفه صدا استفاده کردیم. این شامل حذف همه چیز از غرفه با تمام محتویات در چهار مرحله : نگه داشتن، دور انداختن، اهدا و بازیافت می باشد.

 

همانطور که تجهیزات برداشته شد، آن را در چهار مرحله صحیح خود قرار دادیم.  کل اتاق را جاروبرقی زدیم به طوری که با یک منطقه کاری بسیار تمیز شروع به کار کردیم. ما دو کامپیوتر، پروژکتور و دستگاه پخش و کنترل صدا داشتیم. کامپیوتر پخش وکنترل دارای نرم افزار ضبط برای یاماها  TF3،  کنترل گر دانته،Adobe Audition  و Manual library برای تجهیزات فعلی در قالب  pdf است. و تمام دفترچه های کاغذی را دور ریختیم.

 

روز دوم به قسمت آمپلی فایر اختصاص داشت. جدا کردن، بررسی کابل، حذف گرد و غبار، تمیز کردن و جاروبرقی انجام دادیم. سپس طبق طرح جدید دوباره نصب کردیم. روز سوم را به رک زیر استیج (که به کمترین تغییرات نیاز داشت) به مدت دو ساعت و سپس دو ساعت برای برنامه نویسی و راه اندازی سیستم اختصاص دادیم. یک نکته مفید: زمان تخمینی خود را برای هر مرحله در نظر بگیرید و 33٪ زمان بیشتری اضافه کنید. اگر فکر می کنید یک مرحله خاص سه ساعت طول می کشد، چهار ساعت برنامه ریزی کنید. این نوع کار به ندرت طبق برنامه پیش می رود. اگر درعرض سه ساعت تکمیل کنید، یک ساعت اضافی برای مرحله بعدی دارید که به آرامی پیش نمی رود. این کار، از ادامه پیدا کردن تا آخر شب و پنیک 3 صبح کمک جلوگیری می کند.

 

در شماره بعدی مجله، من مشکل دوم که درباره عوامل دیجیتال برای راه اندازی و آموزش می پردازم. ما در مورد ملاحظات مسیریابی، مسائل مربوط به شبکه و اینکه چگونه انتقال خود را  در سیستم صوتی اماکن مذهبی تا حد امکان راحت کنیم، بحث خواهیم کرد.

سیستم صوت اماکن مذهبی