برند RCF

کمپانی آر‌سی‌اف (RCF) در سال  1949 میلادی در شهر رجیو امیلیا ایتالیا شروع به کار کرده و به سرعت به برندی پیشتاز در صنعت صدا تبدیل شد. این کمپانی پس از موفقیت در تولید میکروفن ، آمپلی فایر و تجهیرات مرتبط به  سیستم پیجینگ، به طراحی و تولید ترانس‌دیوسرها (Transducer) روی آورد. ترانسدیوسرهای آر‌سی‌اف (RCF) به سرعت شهرت جهانی پیدا کرد. پس از آن شروع به تولید بلندگوهای اکتیو که در آن زمان تنها شرکت‌های محدودی دارای این فناوری بودند، کرد و این تولید آر‌سی‌اف (RCF)، این کمپانی را به‌عنوان تولید‌کننده حرفه‌ای اسپیکر نیز مطرح کرد. این برند، با سابقه نزدیک به 7۰ سال جزء اولین تولیدکنندگان بلندگوی دیجیتال در جهان می‌باشد و در حال حاضر، در زمینه ساخت کلیه تجهیزات صدارسانی استیج(اجرای زنده) ،تجهیزات حرفه ای صدا در آمفی تاتر ها و سالن های همایش، صدا رسانی عمومی (پیجینگ)، سیستم‌های کنفرانس ،میکسرهای صوتی دیجیتال و آنالوگ ،مانیتورهای استدیویی و ... فعالیت دارد.

برند RCF هولدینگ شیدکو

این برند یکی از با کیفیت‌ترین برندهای سیستم حرفه ای صوتی در ایران بوده و در پروژه‌های متعددی در سراسر کشور از آن استفاده شده است. هلدینگ شیدکو نمایندگی انحصاری برند RCF (آر سی اف) از سال 1380  شمسی می باشد.

برند rcf‌ هلدینگ شیدکو

نگاهی اجمالی بر روند تکامل کمپانی RCF

برند آر سی اف در سال 1949 توسط سه بنیان گذار با دیدگاه جسورانه نسبت به فناوری ، اقدام به تاسیس  کارخانه آر سی اف  در شهر  Reggio Emilia ایتالیا کردند.

هدف کارخانه آر سی اف  تولید اسپیکر و بلندگو به صورت OEM برای برندهای معتبر حوزه صدا  در آن زمان بود.

در دهه سال 50 و 60 میلادی کارخانه آرسی اف، اقدام به طراحی در قسمت Public Address  در بازار صدای حرفه انجام داد. همچنین  به تولید  در حوزه Transducers   (قطعات ووفر و توییتر بلندگو) در سایزهای 12 اینچ، 15 اینچ و 18 اینچ کرد.

در سال 70 و 80 میلادی برند RCF در دو حوزه HI FI SPEAKERS (بلندگوهای خانگی) و CAR AUDIO (بلندگوهای خودرو) ورود کرد.

در سال 1990 شروع رسمی برند RCF در بازار Professional Audio  (صدای حرفه ای) بود. این بلندگوها بصورت کامل(توییتر، ووفر، کابینت و لوگو) در کارخانه آر سی اف طراحی و تولید شد.

در سال 2004  فضای تولید کارخانه بدلیل درخواست بالای کالا افزایش یافت. با افزایش تولید، نیاز به آموزش به کاربران و صدابردان امری واجب بود. به همین دلیل برند آر سی اف  اقدام به تاسیس RCF AUIDO ACADEMY کرد.

در سال 2022  بزرگ ترین کنسرت OUT DOOR  در اروپا با جمعیتی حدود به 100 هزار نفر در با تجهیزات برند RCF  برگزار شد. بلندگوهای مورد استفاده در این ایونت 400 عدد از سری محبوب TT+ با توان 2 مگا وات میتوان اشاره کرد.