آشنایی با بلندگو‌ها 

بلندگو در واقع یک مبدل الکترواستاتیک است؛ بلندگوها دستگاه‌هایی هستند که یک سیگنال صوتی الکتریکی را به یک سیگنال و صدای متناوب تبدیل می‌کنند. جالب است بدانید که این دستگاه در سال 1924 توسط ادوارد دبلیو کلوگ و چستر دبلیو رایس اختراع شد.

در مورد نحوه کارکرد بلندگوها باید بگوییم، ساختار بلندگو‌ها به گونه ای است که هنگامی که یک سیگنال صوتی الکتریکی با جریان متناوب روی سیم پیچ صوتی آن اعمال می‌شود، سیم پیچ بین قطب‌های آهنربای دائمی، به دلیل قانون القایی فارادی در راستای جلو و عقب حرکت می‌کند که این حرکات باعث می‌شود تا دیافراگم (که ساختاری مخروطی مانند دارد) به طور مشابه به جلو و عقب حرکت کرده و فشار هوا را به وجود آورد. در نهایت این فشار سبب می‌شود تا امواج صوتی ایجاد شود.

بلند گو چیست و نکات مهم برای انتخاب بلندگو

دانستن نکات مهم در انتخاب  بلندگو و توجه به آنها برای انتخاب یا خرید این وسیله که به عنوان مهمترین عنصر یک سیستم پخش صدا شناخته می‌شود. حتما ارزش مطالعه کردن و یادگیری را دارد. به همین خاطر و با توجه به اهمیت بلندگوها، می‌خواهیم در این مقاله ضمن معرفی بلندگوها و ویژگی و کاربرد آنها، در مورد نکات مهمی که در انتخاب و خرید این تجهیزات باید به آن توجه کنید، بپردازیم.

برای بازدید از سایت RCF، یکی از بهترین تولید کنندگان بلندگو و لوازم حرفه ای صوت که هلدینگ شیدکو نمایندگی انحصاری آن را دارد، کلیک کنید.

نکات مهم انتخاب بلندگو با توجه به ویژگی‌های آنها 

به طور کلی اگر شما قصد دارید تا نسبت به انتخاب یک بلندگو اقدام کنید، ویژگی‌های بلندگو از مهم ترین مطالبی است که باید در مورد آن اطلاع داشته باشید. آن ویژگی‌ها عبارتند از:

 فرکانس با بسامد صوت: به مفهوم تعداد ارتعاش‌هایی که منبع صوت در واحد زمان انتقال می‌دهد.

مقاومت: فاکتور مهمی است که باید با توجه به ضبط ماشین برای باند پخش خودرو در نظر گرفته شود.

توان خروجی: در واقع این ویژگی می‌تواند میزان حداکثر خروجی صدا را برای بلندگو‌ها نشان دهد.

 سطح فشار صوتی spl: این ویژگی از بلندگو می‌تواند نشان دهنده شدت صدا در توان‌های خاصی باشد.

از دیگر ویژگی‌های این بلندگو‌ها همچنین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 حساسیت

 Program power

 Cabinet 
 داینامیک بودن
 Configuration