چگونه فن‌آوری صوتی نحوه تجربه تماشاگران از دنیای تئاتر را تغییر می‌دهد؟
بخش آخر

کار انعطاف پذیر :

در تئاتر سلطنتی بروکسل، بلژیک، یک سیستم IP Riedel برای ایجاد یک محیط کاری انعطاف پذیر برای خدمه تئاتر به عنوان ایجاد شد. Eynde، مدیر فروش Reidel توضیح داد: "آنها یک سیستم قدیمی داشتند که به مرور زمان تغییر کرد. آنها بسته های تسمه بی سیم داشتند که فرکانس های آنالوگ را می گرفت و همچنین تعدادی پانل ثابت اینترکام متصل به میزهای میکس صدا که غیر قابل انعطاف بود."

 

آنها تصمیم گرفتند تا حد امکان انعطاف پذیر باشند. بنابراین، راه‌حل‌های IP را بررسی کردند و دریافتند که به یک شبکه IP. نصب یک دستگاه صوتی و سپس یک دستگاه ویدئویی در مرحله دوم نیاز دارند.» نصب آن در حال حاضر ادامه دارد، با بخش بی سیم سیستم که قبلاً به عنوان یک سیستم مستقل بنام Bolero.

یکی از مهندسین صدا در تئاتر سلطنتی افزود: ما دارای قابلیت بلوتوث هستیم و این بدان معناست که بسته کمربند دارای بلوتوث است، شما می توانید گوشی خود را به سیستم اینترکام و بسته تسمه متصل کنید. با هرکسی که نیاز دارید با او صحبت کنید. اگر در مواقع اضطراری با شما تماس گرفت، می‌توانید با بسته کمربند و هدست به تلفن پاسخ دهید. همچنین می‌توانید کاری کنید که فردی که با شما تماس می‌گیرد با سایر اعضای سیستم اینترکام صحبت کند. اگر اضطراری رخ دهد، کاربران می توانند بلافاصله آن افراد را در گفتگو با بقیه خدمه درگیر کنند، که برای تئاتر بسیار مهم است.

 

در حالی که فناوری، فرصت‌های جدیدی را برای تئاترها در مفهوم تئاتر معمولی باز کرده است. دیگران از فناوری برای ایجاد تجربیات ترکیبی کاملاً جدید با استفاده از فناوری صوتی استفاده می‌کنند. رابرت مورگان، مدیر خلاق Playlines، توضیح داد: "ما یک درام AR مبتنی بر مکان خاص ایجاد کردیم. کاربران به محل برگزاری می‌رسند، برنامه‌ای را در گوشی هوشمند خود دانلود می‌کنند و تلفن در جیب آن‌ها می‌رود و به صفحه نمایش نگاه نمی‌کنند و آزادانه در محیط حرکت می کنند." بازیگران در این قطعه هستند، همچنین خود کاربر به عنوان قهرمان نمایش.

 

تئاتر
تئاتر

مورگان گفت: "صوت بخش مهمی از غوطه وری است. ما از AR با رهبری صوتی استفاده می کنیم که به ما امکان می دهد روایتی همه جانبه و بدون هیچ گرافیکی ایجاد کنیم و سپس عناصر زنده مانند بازیگران دنیای واقعی را در محیط قرار می دهیم؛ شما در یک مکان واقعی توسط بازیگران واقعی احاطه شده اید.

 

"تصاویر بصری در نمایش های ما بیشتر در مورد نشان دادن دنیای واقعی به کاربران با نقل یک داستان است. اما شما تمام مشکلات و کابوس های راه اندازی یک نرم افزار را همراه با همه چیز دارید. چالش‌های اولین نمایش تئاتر در شب." در کنار فرصت‌های هنری تقریباً بی‌پایان، ترکیب فناوری و رویدادهای زنده نیز می‌تواند مشکلات زیادی را برای شرکت‌هایی که در این فضا کار می‌کنند ایجاد کند.

 

 مورگان: "خیلی چیزها ممکن است اشتباه پیش بروند. فاجعه‌هایی داشتیم که در شب افتتاحیه، نه تنها یک بازیگر حضور نداشت، بلکه یک سرور در کانادا آتش گرفت که باعث شد کل برنامه ما از کار بیفتد.

«تجربه‌ استفاده از دستگاه های دیجیتال در اجرای زنده بسیار دشوار است، اما من فکر می‌کنم با در دسترس قرار گرفتن ابزارهای بیشتر امکان‌پذیر می‌شود. زیرا نسل‌های جدید به پیدا کردن سرگرمی خود با ترک خانه و کاوش در فضاهای واقعی عادت کرده‌اند و به دنبال محتوای دیجیتال محیطی هستند."

تهیه و ترجمه شده توسط هلدینگ شیدکو.

مطالعه قسمت قبلی این مقاله .