چگونه فن‌آوری صوتی نحوه تجربه تماشاگران از دنیای تئاتر را تغییر می‌دهد؟
بخش اول

Reece Webb به روش‌هایی می‌پردازد که در آنها سیستم صوت سالن های تئاتر در زمینه‌های جدید روی صحنه و پشت صحنه استفاده می‌شود.

مقدمه : این متن ترجمه مقاله در مجله Inavate در سال  2019  توسط هلدینگ شیدگو می باشد. هدف از ترجمه این مقاله چالش های بوجود آمده از میکروفن های وایرلس در سالن های تئاتر می باشد. همچنین مصاحب های کوتاه از برندهای مطرح میکروفن ساز دنیا مقاله را جذاب تر کرده است. این مقاله ترجمه  به صدابردارن سالن های تئاتر پشنهاد می شود.

سیستم صوت سالن های تئاتر

سنت دیرینه تماشا تئاتر از دیرباز (نسل های پیشین) مورد استقبال قرار داشته است: از آمفی تئاتر یونان باستان تا شکسپیر گلوب جاودانه و تجربیات امروزی. تئاترها و تماشاگران تئاتر همیشه تشنه راه‌های جدید بوده‌اند تا یکی از قدیمی‌ترین هنرهای زمان را با روش‌های جدید و شجاعانه کشف کنند.

 

در دنیای مدرنی که به طور گسترده ای در تمام جنبه های زندگی ما به فناوری متکی است، تئاتر نیز در پذیرش فناوری های موجود و در حال ظهور چه برای بازیگران تئاتر و چه برای تماشاگران مشتاق تئاتر از این قاعده مستثنی نیست. تئاتر ملی در لندن با استفاده از صدابرداری مدرن ارائه رویکردی جدید جهت تغییر نحوه برخورد مخاطبان با اجراها، نقش مهمی در پیشروی با پذیرش تکنولوژی در صحنه و خارج از صحنه ایفا کرده است.

 

بن و مکس رینگهام آنا، یک فیلم هیجان انگیز جنگ سرد که در پشت یک شیشه می گذرد را خلق کردند. تجربه ای شبیه به فیلم pseudo-crypto-voyeur  را خلق کنند که مناسب فضای جنگ سرد کمونیستی است. آنها توضیح می دهند: "هدف این بود که بازیگران از طریق صدا با تماشاگر ارتباط برقرار کنند. نمایشنامه این سوال را مطرح می کند که وقتی همه گوش می دهند به چه کسی می توان اعتماد کرد." ما به عنوان یک تیم خلاق از صدا به عنوان ابزاری برای نقل نمایش دنیای ظالمانه برلین شرقی در سال 1968 استفاده کردیم.

 

همه تماشاگران در طول نمایش از هدست‌هایی استفاده می‌کردند که هم حس گوش دادن داشتند و بیشتر شبیه یک ناظر به روی صحنه بودند. به ویژه با طراحی صحنه ویکی مورتیمر، یک جعبه شیشه‌ای، که تماشاگران از طریق آن اکشن را تماشا می‌کردند.» . برای ایجاد فضای منحصر به فرد برای نمایش آنا، از تکنیک‌هایی مختلفی استفاده شد؛ ترکیب صدا به صورت زنده با پیکاپ اولیه از یک جفت کپسول میکروفن DPA 4061 که روی بازیگر اصلی نصب شده بود و از طریق سیستم بی‌سیم RF Sehnheiser G4 در پشت صحنه تغذیه می‌شد. رینگهام تصریح کرد: "این بر دورنمای اکشن در حین نمایش روی صحنه تاکید می کند و دیدگاه یک شخصیت را حفظ می کند و گفتگوهای صمیمی و پنهانی را با مهمانان مختلف به اشتراک می گذارد.

 

" برای ما، تئاتر تماماً به دنبال کنار زدن مرزها و به چالش کشیدن تماشاگران است. اکنون فناوری آنقدر پیشرفت کرده است که می‌خواهیم از این ابزارهای جدید استفاده کنیم و آنها را در قلب یک نمایش قرار دهیم، نه به عنوان یک وسیله نمایشی اضافی. ما این قطعه تئاتر را از همان ابتدا با هدف نهایی استفاده از صدا برای به تصویر کشیدن این دوره زمانی طراحی کردیم."

ترجمه شده توسط هلدینگ شیدکو

 برای خواندن ادامه مقاله سیستم صوت سالن های تئاتر وارد لینک شوید.