انواع ساب ووفر
معرفی و مقایسه انواع  ساب ووفر پسیو و اکتیو

در مقاله قبل در رابطه با ساب ووفر و انواع آن یعنی پسیو و اکتیو صحبت کردیم. در ادامه قرار است به مقایسه این دو نوع دستگاه بپردازیم.

مزایا و معایب ساب ووفر پسیو

مزایا  ساب ووفر پسیو

در رابطه با طراحی ساب‌ووفرهای پسیو پیکربندی سفارشی‌تری دارند و کنترل کامل بر تنظیم سیستم صوتی شما را امکان‌پذیر می‌سازد. این ساب ووفرها برای کار کردن به توان کمتری (وات) نیاز دارند و انرژی کمتری مصرف می کنند.

به طور معمول ساب ووفر پسیو اغلب ارزان تر از ساب ووفر اکتیو هستند و تقریباً با هر گیرنده/تقویت‌کننده کار می‌کند. همچنین از لحاظ قابلیت اتصال، ساب ووفر پسیو بهترین گزینه شما برای ترکیب چند ساب ووفر برای راه اندازی یک سیستم صوتی بزرگ هستند.

معایب  ساب ووفر پسیو

ممکن است با توجه به مقیاس و انواع قطعاتی که برای خرید نیاز دارید، هزینه به میزان قابل توجهی افزایش یابد. کابل‌هایی که برای اتصال یک ساب ووفر پسیو استفاده می‌شوند، هم برق و هم سیگنال را تامین می‌کنند، بنابراین، به کابل‌های با کیفیت‌تری نیاز خواهید داشت.

مزایا و معایب ساب ووفر اکتیو

مزایا  ساب ووفر اکتیو

این نوع ساب ووفر ها نیاز یبه منبع تغذیه نشداشته و خود دارای یک منبع تغذیه می باشند. معمولا دارای دستگاه پلیر هستند که می توانند فلش یا رم را خوانده و یا در بعضی مدل ها به بلوتوث متصل شوند  و از آن طریق موسیقی پخش کنند.

راه اندازی سریع برای برگزاری اجراهای زنده 

عدم نیاز به آمپلی فایر برای راه اندازی ساب

معایب  ساب ووفر اکتیو

این نوع از ساب ها دارای مصرف برق بالا تری نسبت به مدل پسیو دارند ، که به خاطر دارا بودن سیستم مجذای منبع تغذیه و آمپلی فایر داخلی می باشد.

ساب ووفرهای اکتیو از وزن بالایی برخودار هستند که این مسئله باعث سختی در جابجایی و حمل ونقل می شود ، که باید به این امر توجه کرد.